Auteur Topic: 19 mei 2007 - Landen Hamoir Landen  (gelezen 1258 keer)

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
19 mei 2007 - Landen Hamoir Landen
« Gepost op: 25 mei 2007 - 10:29 »
Uit de vorige topics zijn er hier blijkbaar wel een aantal gastjes die regelmatig een klimtrainingske of wegtraining inlassen als voorbereiding op de marathons in binnen - en buitenland.  Vandaar onderstaande bijdrage over nen tocht van vorig weekend.

19 mei - Landen Hamoir Landen
Vorig weekend op aanraden van een bikemaat afgezakt naar Landen.  Na twee dagen slecht weer en Waimes te laten links liggen, was een pittig ritje wel op z'n plaats om te vermijden in het klassement van de Woesies te komen.
Via landwegen rijd je richting Ardennen, vanuit Landen is dit natuurlijk geen onoverkomelijke afstand en na 40km begint het betere klimwerk zich toch te melden.  De eerste echte klim was er eentje van 6km vals plat met af en toe een steiler stukje.  Eén ik wist niet dat die dingen in onze Dardennen bestonden en twee gegangmaakt door Alain knalden we die puist op tegen 27 à 30km/u.  Ik was dus blij dat er een einde aan kwam en dat er boven beslist werd om het tempo iets te drukken aangezien we nog niet halfweg, zelfs nog geen derde van de totale afstand verteerd hadden.  De echte mannen konden daar trouwens een ritje meepakken van meer dan 200km, wij kozen de 154km.  De rit die wij deden, reed (zoals de titel al verraadde) richting Hamoir.  De grote tocht bolt tot in Trois Points, als ik het roadbook mag geloven.
Na de eerste bevoorrading werd er regelmatig het parcours van de route Buissonières gevolgd, en er ook een beetje naast.  Onder Luik was het voor ons gekend terrein.  Volgens Serge zaten er ook enkele stukken in van de route des Légendes maar dat weet ik niet.  Diegene die TBT al eens gereden hebben, komen ook bekende wegen en klimmekes tegen.  Er werden echter ook andere wegen gevolgd waarbij we verschillende keren het gevoel hadden dat we in het buitenland vertoefden, ne klim met haarspeldbochten.  Na elke bocht (de eerste twee of) dachten we dat het nu wel ging stoppen maar er volgden er nog verschillende die de klim echt een "Alpe d'Huez of Madrissa"- allure gaf.  Allé een klein bitteke toch.  De laatste 30km waren nog echt afzien mede door de wind die constant en nogal hevig recht op't koppeke waaide.
Effe samengevat, voor diegene die houden van klimmen en een redelijk afstand op de baan als training voor het marathongeweld is het zeker een aanrader.  De bevoorrading waren eerder beperkt, wat peperkoek en fruit maar de bepijling was goed.