Auteur Topic: Lotto Reuzen Van Vlaanderen  (gelezen 1938 keer)

Peter G

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
Lotto Reuzen Van Vlaanderen
« Gepost op: 16 juni 2007 - 18:25 »
Jawadde, 'k heb vandaag een heavy road biking experience beleefd ...

Newsletters doen dus soms wel hun werk, 'k voel het op dit moment nl. nog.  Gisteren kreeg ik in de loop van de dag een mailtje van sport.be, ivm De Reuzen van Vlaanderen ... een pittige tocht voor Wielertoeristen met start en aankomst in Ronse.  'k had het totaal niet gepland, en had dat beter gedaan, 30 'named' Vlaamse ardennen hellingen over 140km en 2400hm, veel wind en af en toe een bui, 't kon tellen.

Meer info: http://www.sport.be/cycling/reuzenvanvlaanderen/2007/nl/

Geen 2de heruitgave van de Ronde van Vlaanderen, verre van. 

Goede organisatie, perfect uitgepijld en seingevers waar nodig.  De parkoersbouwers hebben werkelijk sublieme stukjes Vlaamse Ardennen met mekaar verbonden via kleine rustige baantjes, misschien in totaal een 5 tal km grote weg verspreid over het traject.  Max 3000 deelnemers (daar zijn ze niet aangeraakt volgens mij, want het was echt kalm op het parkoers), maw, geen opstoppingen, maar overal vrije doorgang op de hellingen.

3 tamelijk deftige bevoorradingen ... als mountainbiker zoek je naar het juiste vetarme energie rijk voedsel en toeristen blijven zweren bij de suikerwafels en cake.  Maar soit, dat kon mij niet deren, je kreeg ook nog bij de start 2 isostar repen en overal was er voldoende energiedrank.

Wie volgend jaar de Oost-Vlaamse ardennen wil leren kennen via een heel stevige baanrit: dit is hem.

TransAlp 2006 - Cape Epic 2007 - Transschwarzwald 2008 - Crocodile Trophy 2008 -  twitter.com/pgeldhof

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2007 - 19:03 »
Die "cyclo's" op de baan zijn soms echt om van te smullen. Regelmatig zak ik af naar de Vlaamse Ardennen om er zo een (monster)tochtje te doen over rustige wegen. Meestal valt het op een zaterdag, qua opstoppingen en drukte valt het zelfs op een knaller zoals PVP-classics goed mee.

d@Mit

• Tim Oosterlinck
  • 4Bikers Member
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2007 - 13:12 »
Hij stond bij mij ook op de planning, zondag stond RDHF op de planning en daarom heb ik maar gepast.
't Zal iets voor volgend jaar worden.