Auteur Topic: Fox onderhoud  (gelezen 10377 keer)

levi

• 4Bikers Member
Fox onderhoud
« Gepost op: 18 mei 2005 - 21:30 »
Ik zou me een fox vork willen aanschaffen via internetsite in duitsland.Ik vraag me echter af of deze in Belgie kan gereviseerd worden ?Zo ja,waar??
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2005 - 13:30 door Jack77 »

Jack77

• 4Bikers Member
Fox onderhoud
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2005 - 21:35 »
Sommige fietsenhandelaars doen het zelf, maar velen sturen ze naar Sabma. Je kan er ook rechtstreeks terecht. Bespaart je naar verluidt aardig wat geld.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2005 - 13:30 door Jack77 »
.

Peter G

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
Fox onderhoud
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2006 - 08:33 »
Vraagje aan de Fox rijders.

Waar laten jullie de vork reviseren ?  Ik hoor vanalles over opsturen naar euh -- samba, of sabma --, maar hoe zit dat precies ?  En wat is de richtprijs voor een volledige Fox revisie ?  Of laten jullie dit bij de fietsen maker doen ?

Thanks,
Peter

TransAlp 2006 - Cape Epic 2007 - Transschwarzwald 2008 - Crocodile Trophy 2008 -  twitter.com/pgeldhof

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
Fox onderhoud
« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2006 - 09:45 »
Wat is er net aan kapot? Is het voor een breuk of gewoon nieuwe dichtingen en olie?

Trouwens kan je, als "amateur-sleutelaar", zo ook een cursus fox-onderhoud gaan volgen bij Saba-dinges? Idem voor RS en Marzo...

Peter G

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
Fox onderhoud
« Reactie #4 Gepost op: 5 september 2006 - 10:27 »
Het gaat om een gewone revisie, na een jaartje heavy usage, dus inderdaad, dichtingen en olie en van die dinges, ... zodat hij er nog een jaartje tegen kan...

Ben vooral geinteresseerd in een richtprijs, hoe, want waar en wanneer ...

TransAlp 2006 - Cape Epic 2007 - Transschwarzwald 2008 - Crocodile Trophy 2008 -  twitter.com/pgeldhof

Barny

• Bart Verschueren
  • 4Bikers Member
Fox onderhoud
« Reactie #5 Gepost op: 5 september 2006 - 10:32 »
Ik heb destijds eens een "tecnical clinick" gevolgd bij Akkermans (volledig gratis trouwens) en daar werd gedemonstreerd hoe je het basis onderhoud zelf kan doen aan je Fox. Van zodra er bushings moeten vervangen worden is speciaal gereedschap vereist dat niet echt rendabel is voor de zelfsleutelaar.
Mijn collega biker heeft onlangs zijn terralogic bij Sabma (Eupen) binnengebracht en betaalde toch een dikke 80 Euro voor een standaard onderhoud.
Op mijn nieuw scheurijzer(Endorfin VP-4-sl) staat ook een fox en ik zal dus ook met het onderhoud ervan geconfronteerd worden.
Maar met een goede handleiding (a la RS) durf ik daar wel aan beginnen.

Iegienie

• 4Bikers Member
Fox onderhoud
« Reactie #6 Gepost op: 5 september 2006 - 11:09 »
Het gaat om een gewone revisie, na een jaartje heavy usage, dus inderdaad, dichtingen en olie en van die dinges, ... zodat hij er nog een jaartje tegen kan...

Ben vooral geinteresseerd in een richtprijs, hoe, want waar en wanneer ...

stuur een maileke naar info@sabma.be

Ze kijken dan zelf hoe zwaar de revisie moet zijn. klein : 55 euro, middelgroot : 95 euro, grootst : ???

mijn F80RLT was al heel lang niet meer gereviseerd (had er dan ook niet zo veel mee gereden dit jaar), en ik heb 95 euro betaald.
de F100RLT van op de epic is voor 55 euro gereviseerd geweest.

Ik ben al een drietal keer tot daar geweest (nu zitten ze in Eupen) en het zijn echte stielmannen.
Team Green : www.team-green.be

Scott Racer

• 4Bikers Member
Fox onderhoud
« Reactie #7 Gepost op: 5 september 2006 - 21:03 »
Vraagje aan de Fox rijders.

Waar laten jullie de vork reviseren ?  Ik hoor vanalles over opsturen naar euh -- samba, of sabma --, maar hoe zit dat precies ?  En wat is de richtprijs voor een volledige Fox revisie ?  Of laten jullie dit bij de fietsen maker doen ?

Thanks,
Peter

;) Hey Peter .

Uw(mijn ex) vork is de laatste keer binnen geweest bij Bike-Sportive in Haacht .

Op een paar dagen heb je die terug ,mijn f100x had ik zelfs de dag erna al terug en goed onderhouden met olie en nieuw dichtingen moest ik 73€ betalen voor een kleintje dus hé :P

:oops: Ze vertelden me wel dat de brain stuk is dus de volgende wordt een pattat van 150€  :muur:
En dan moet ze wel naar Sabma maar daar zorgt Bike-Sportive voor  :grin:
Push your limits!!

Iegienie

• 4Bikers Member
Fox onderhoud
« Reactie #8 Gepost op: 6 september 2006 - 09:16 »
:oops: Ze vertelden me wel dat de brain stuk is dus de volgende wordt een pattat van 150€  :muur:
En dan moet ze wel naar Sabma maar daar zorgt Bike-Sportive voor  :grin:

Ik had dat ook voor, ben zelf naar Sabma geweest, en ze hebben dat ONDER GARANTIE volledig gratis in orde gesteld. Fiets was wel van 2006.

Ik heb trouwens de vraag gesteld hoe dat nu zit met die nieuwe specialized brain demper : zal sabma daar nog het onderhoud van voorzien ? Zo neen, tja, dan bedank ik zowiezo voor een nieuwe epic. Toen men vaststelde dat de brain een probleem had, en ik vroeg hoe lang ik hem ging kwijt zijn, antwoordden ze zonder verpinken : "Drie weken". Half juni je demper drie weken kwijt zijn ??? Hallo kroket...
Team Green : www.team-green.be

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
Fox onderhoud
« Reactie #9 Gepost op: 6 september 2006 - 10:19 »
Citaat
Half juni je demper drie weken kwijt zijn

...en die hadden daar geen reserve exemplaar liggen ofzo, triestig? Nooit goed zo een monopolie. "Staat het u niet aan jongen?...Pech!!! Waar gaat ge anders naar toe."  :muur:

focus_wrc

• 4Bikers Member
Fox onderhoud
« Reactie #10 Gepost op: 6 september 2006 - 11:29 »
is feitelijk een gat in de markt, zo'n revisiecentrum. Waarom....  :toeme:

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
Fox onderhoud
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2007 - 13:04 »