Auteur Topic: Vloeistoffen en vliegreizen  (gelezen 4858 keer)

Peter

• 4Bikers Member
Vloeistoffen en vliegreizen
« Gepost op: 2 augustus 2007 - 23:16 »
Er moet en hier toch frequent flyers zitten.
Weet er iemand van dezen wat er tegenwoordig mee mag op de vlieger in de handbagage+bagageruimbagage qua vloeistoffen?
Tandpasta, zeep, shampoo, vloeibaar waspoeder, olie, drinken enz.
Ik dacht dat ik gehoord had dat enkel wat in de taxfree gekocht was meemocht in de handbagage? Gelden die beperkingen ook voor de hoofdbagage.
Wat bedoelen de Amerikanen als ze zeggen dat ge bij tussenlanding geen visum nodi hebt als uw paspoort elektronisch leesbaar is?

Duvel

• 4Bikers Member
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2007 - 00:54 »
In uw koffer voor het bagageruim gelden nog altijd de zelfde regelingen als voor de wetswijziging, de nieuwe bepalingen inzake handbagage zijn hier te vinden http://www.omnia.be/Over/ForumAdvies/Reistips/Nieuwebepalingeninzakehandbagage/tabid/139/Default.aspx.

Citaat
Wat bedoelen de Amerikanen als ze zeggen dat ge bij tussenlanding geen visum nodi hebt als uw paspoort elektronisch leesbaar is?

Dit zegt het toch zelf denk ik (weet de regeling niet zelf), maar dus als je al een elektronisch paspoort hebt en je maakt enkel een tussenlanding in Amerika dan hoef je geen visum te hebben, als uw tussenlanding natuurlijk is om verder te reizen met een binnenlandse vlucht dan ga je natuurlijk wel een visum nodig hebben. 100% zeker ben ik er dus niet over, dit is gewoon wat ik afleid uit die zin.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2007 - 15:50 »
Is de (eind)bestemming ook een factor die bepaalt wat je al dan niet mag meenemen?

Peter

• 4Bikers Member
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2007 - 16:24 »
Wat paspoort betreft  : als er van voor
-  Europese Unie ipv Gemeenschap staat
- onderaan een rechthoek onderbroken door  horizontale middenlijn en in midden van rechthoek een bol staat
is het dus elektronisch leesbaar.
Meestal telt dit voor alle paspoorten  uitgegeven vanaf october 2006.
Vloeistofvoorschriften bij elk vetrek van een Europese luchthaven.
Mogen als ik het goed lees dus wel in hoofdbagage, een gerusstelling.
En Magura ze doen zeer lastig over gebruikte brandstofflessen voor branders, zelfs als ze leeg zijn.

Jack77

• 4Bikers Member
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2007 - 16:27 »
Gewone bagage: http://www.brusselsairport.be/nl/airportinfo/luggage/bagsandsecurity (Onderaan de pagina staat een link naar een complete lijst van verboden items.)

Handbagageregels: http://www.brusselsairport.be/nl/news/newsItems/203931 (Let op het feit dat de verpakking/"container" ook maar maximum 100 ml groot mag zijn. Halflege flesjes zijn dus niet toegelaten.)
.

El Camino Loco

• Koen Viaene
  • Ontwikkelingsteam
  • 4Bikers Member
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2007 - 05:06 »
Er moet en hier toch frequent flyers zitten.
Weet er iemand van dezen wat er tegenwoordig mee mag op de vlieger in de handbagage+bagageruimbagage qua vloeistoffen?
Tandpasta, zeep, shampoo, vloeibaar waspoeder, olie, drinken enz.
Ik dacht dat ik gehoord had dat enkel wat in de taxfree gekocht was meemocht in de handbagage? Gelden die beperkingen ook voor de hoofdbagage.

De vloeistofregels durven nogal veranderen dus best net voor afreis dubbelchecken. Als algemene regel geldt dat alles wat in je handbagage zit voor onmiddelijk gebruik op de vlucht moet dienenen je niet aan boord kan kopen. Al de rest is verdacht dus verboden. Geen halve liter douche-gel dus, noch een liter water voor papflessen (een gereedgemaakte papfles is ok, als je de baby op je arm hebt...). En in doorzichtige plastieken zakken verpakt.
Producten die je aan boord kan kopen zijn sowieso verboden, liquids zoals cola etc.

Vergeet olieŽn. Dat passeert niet als ze erop uit komen. Ook geen recipiŽnten waar zoiets in gezeten heeft (lege maar gebruikte flessen voor een benzine-camping brander bijvoorbeeld). Tip: door zo'n fles met volle melk uit te spoelen neem je de benzinegeur weg  :grin:

In je "checked in luggage" kan je je meer permiteren, maar het blijft een loterij (is een plastieken busje kettingolie ontvlambaar of niet... ?). Sowieso gťťn verpakkingen onder druk (sprays). Ik ben al een paar keer een aansteker kwijtgeraakt die in mijn hoofdbagage (3 reusachtige duffel bags) zat, ongelooflijk ver weg onderin een eerste hulpkit.... maar op de retourvlucht had een reisgenoot een andere briquet op zak en daar zijn ze dan weer niet op uit gekomen... ?!?

Voor de USA heb je als Belg geen visum nodig als je een iet of wat recente paspoort hebt (een paspoort, da's niet hetzelfde als identiteitskaart):

http://www.diplomatie.be/nl/travel/passportsdetail.asp?TEXTID=9747