Auteur Topic: Solo's Ride ( gps chrono)  (gelezen 70343 keer)

JohnnyD

• John Dekkers
  • 4Bikers Member
Re: Solo's Ride ( gps chrono)
« Reactie #140 Gepost op: 16 juni 2014 - 22:13 »
de genoemde singletrack zit, neem ik aan, niet in de 55km versie? Deze laatste op de veel te warme  Pinksterzondag nog gereden en er geen al te veel klauterwerk over bomen etc. tegengekomen. Af en toe eens een keer van de fiets voor een boom maar dat hoort er een beetje bij het mountainbike-avontuur..

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #141 Gepost op: 16 juni 2014 - 22:41 »
de genoemde singletrack zit, neem ik aan, niet in de 55km versie? Deze laatste op de veel te warme  Pinksterzondag nog gereden en er geen al te veel klauterwerk over bomen etc. tegengekomen. Af en toe eens een keer van de fiets voor een boom maar dat hoort er een beetje bij het mountainbike-avontuur..
- st zit enkel op de lange afstanden
- ravage is gebeurd op de avond van Pinkstermaandag :  om kwart voor acht was het zó stikkedonker dat ik de laatste 300 meter te voet heb moeten afleggen over een wortelstrook - wat er nadien langs mijn auto passeerde ... manman
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2014 - 22:42 door lowie »

Freggel

• 4Bikers Member
« Reactie #142 Gepost op: 17 juni 2014 - 13:23 »
In de 55km zit sinds kort ook een stuk met veel omgezaagde bomen over het pad. Is waarschijnlijk heel recent gebeurd. Met zijn tweeën toch een 10min gedaan over 100m.
Ergens rond km25.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #143 Gepost op: 17 juni 2014 - 18:43 »
In de 55km zit sinds kort ook een stuk met veel omgezaagde bomen over het pad. Is waarschijnlijk heel recent gebeurd. Met zijn tweeën toch een 10min gedaan over 100m.
Ergens rond km25.

Ter info: dit is aan linkeroever (zuidzijde) van de Chefna.  Op de 55K in opwaartse zin, op de 108K in dalende zin (de 85K komt hier niet).

De bomen zijn vers omgezaagd, dus hopelijk zullen onze "vrienden" boswerkers dit ook snel terug opruimen.
Buiten wat gesukkel wel niets gevaarlijk aan deze passage.

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #144 Gepost op: 24 september 2014 - 22:27 »
Pas jacht vanaf 1 oktober rond de 55km, of heb ik het mis?
Misschien dat ik deze nog rap ga rijden eind deze maand, als het werk het toelaat.

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #145 Gepost op: 25 september 2014 - 08:02 »
In principe is Solo's 55 nog te rijden tot 1 oktober zonder problemen.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #146 Gepost op: 12 april 2015 - 19:24 »
Iemand al een idee hoe de 85km erbij ligt kwa ondergrond en onvoorziene obstakels ?
Zou deze eventueel dit weekend willen rijden op weg naar Attert .

Moet eerlijk toegeven dat een weekendje Eliasride meer kans heeft ( lus noord en zuid apart wel te verstaan ) .
Gewoon een dégout van slechte ondergrond .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #147 Gepost op: 12 april 2015 - 20:57 »
Tricky vraag  ;).

Zoals je weet, zitten in de 85 km (en 108 km) een paar stukken veen.  Vooral van Andrimont over Fagne Malchamps en het aansluitende stuk Vecquée naar de skipiste gaan er zeker nog nat bij liggen ... het moet al écht lang droog zijn wil je daar proper uitkomen.  Bovendien heeft op de grote hoogtes lang sneeuw gelegen die maar zeer traag is gesmolten, en is het net daar dat de ondergrond het (smelt)water als een spons maar mondjesmaat laat wegsijpelen.

Gwen heeft vorige week de Elias'Ride zuid gedaan, en heeft een paar keer kort op het traject van de solosride gezeten.  Die waren toen OK, maar dat is natuurlijk geen volledige check-up, en eerlijkheidshalve het waren wel de stukken waarvan we op voorhand wisten dat ze niet moddergevoelig zijn.  Onderstaande foto weliswaar op redelijk grote hoogte, bovenaan de Thier de Coo, waar de solosride naar de parapente gaat.
Anderzijds heeft ze wel ook bikers gezien van de wedstrijd in Grand-Halleux, vlakbij het solosride parcours.  Die zagen er serieus smerig uit (nuja: 500 man over hetzelfde paadje geeft natuurlijk een andere ondergrond dan dat er 1 per week passeert).

Los daarvan, de kans bestaat dat ik zondag naar Attert kom ... Gwen gaat daar uiteraard biken, ikke met m'n voeten omhoog daar wat rondhangen (met een koord rond m'n lijf vastgebonden om te verhinderen dat ik toch op de fiets kruip)
« Laatst bewerkt op: 13 april 2015 - 08:01 door Magura »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #148 Gepost op: 12 april 2015 - 20:58 »
Enne, voor de dames onder ons ... in het najaar 2014 is het record scherper gesteld  :011: ... wie doet dit jaar een nieuwe aanval ?

Thys

• Flip Mathys
  • 4Bikers Member
    • DZM
« Reactie #149 Gepost op: 13 april 2015 - 20:28 »
Deze vrijdag een deel van de 85 gereden zoals elias zegt stuk veen lag er een beetje sompig bij.
Niets extreem maar wel genoeg om de fiets een beeke vuil te maken.
Rond Theux ook nog veel water op het parcours.
Op de lange singletrack voor stumont wat omgevallen bomen maar niets onoverkomelijk.
Door tijdsgebrek wel enkel Theux tot aan stumont gereden.

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #150 Gepost op: 13 april 2015 - 21:17 »
Op de 55km nu veel vochtigheid of zou het daar meevallen?

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #151 Gepost op: 14 april 2015 - 07:46 »
Iemand al een idee hoe de 85km erbij ligt kwa ondergrond en onvoorziene obstakels ?

Moet eerlijk toegeven dat een weekendje Eliasride meer kans heeft ( lus noord en zuid apart wel te verstaan ) .
Gewoon een dégout van slechte ondergrond .
Ge moet gaan als het er goed bij ligt >>> NU dus.
btw : nog altijd liever een modderstrookske dan op de weg regen op mijne frak, of een natte weg die je van boven tot onder nat maakt. Zoals : "Parcours was door de regen en de modder meer veldrijden soms"
't Is maar waar het hart het snelst voor klopt zeker !
Anyway : het ligt er dus bijzonder goed bij, en de stukken Solo en Stavelot die ik vorige zondag gereden heb (zie mijn FB-fotoreeks) liggen er zeer goed bij. Op de plaatsen waar bvb boswerken zijn geweest is de modder al beton geworden. Ben er dus quasi zeker van dat de Porallée (het moddergevoelige lange pad tussen Ninglinspo en Chefna) er ook goed bijligt.

« Laatst bewerkt op: 14 april 2015 - 08:14 door lowie »

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #152 Gepost op: 14 april 2015 - 20:24 »
Dat de kapot gereden paden er als beton bijliggen heb ik ook ondervonden.
In het veengebied rond de Hoge Venen zijn er nog een paar natte stukken.
Rond Spa is alles deftig te rijden. Af en toe eens een paadje dat nog een beekje is, maar das fun!
Ik moet dit weekend dringend naar de Malmediaanse of de Stavelotiaanse paadjes.

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #153 Gepost op: 15 april 2015 - 16:33 »
update Solo's Ride :

-singletrack Stoumont :
Die is opnieuw te doen. Op een 5-tal plaatsen liggen er nog een boom/bomen over het pad, maar daar is vlot overheen te stappen. Op de foto's ziet het er erger uit dan het in feite is.
Bijkomend probleem is vóór de singletrack : eerst moet je door 2 weidepoortjes (zie track), nadien kom je aan de bosrand waar je vrij scherp afdaalt richting de "echte" singletrack" >> daar zijn 3 nieuwe poortjes gemaakt, één met een laaghangende ketting, de 2 andere met koorden en musketons (zie eerste foto)
Voor wie de bomen niet ziet zitten heb ik een alternatieve track via de oever van de Amblève (niet de track op de site dus, maar deze is mooier) - de 5 poortjes zitten er nog wél in

- parapente Coo :
een dikke 500 meter voorbij de 2de parapente-afzetplaats (de vergezichten ten N van Coo dus) is er momenteel geen doorkomen aan >> de afdaling die door het bos licht naar beneden gaat en waar men zelfs in een droge zomer moet opletten voor modder is nu door bosbouw herschapen in één modderbrij
Ook Lowie's Stavelot Ride zit met dit probleem.
Ik heb een alternatief gevonden >> track te verkrijgen via lowiemarien@telenet.be

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #154 Gepost op: 15 april 2015 - 21:52 »
Lowie, is de 55 gewoon te rijden zoals de track op de site?

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #155 Gepost op: 15 april 2015 - 22:56 »
Daar ben ik nog niet gaan bollen Tim - heb enkel de regio gedaan waar enkel de langere afstanden komen

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #156 Gepost op: 15 april 2015 - 23:06 »

Aan de foto's die van andere delen van het parcours circuleren te zien zal je op de 55 in principe geen problemen tegen komen qua ondergrond. Er zijn ook al enkele bikers die hun track doorstuurde de laatste weken en die maakten enkel  melding van obstakels ( boskap) in de klim vanaf de voet van Ninglinspo (WP cafe/automaat)

Stef

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #157 Gepost op: 16 april 2015 - 20:56 »
Thx

Shorty

• Haesevoets Tim
  • 4Bikers Member
« Reactie #158 Gepost op: 19 april 2015 - 21:59 »
Vandaag eindelijk eens de 55km versie gaan rijden, als verkenning om eens een goeie tijd proberen neer te zetten later dit jaar.
Her en der wat fout gereden maar dat was meestal door rondkijken. Stuk in het begin langs het water was zeer vettig, niet echt plezant. Verder her en der nog een boom op de weg.
Rit zelf kennen jullie wel, best pittig dus.
Rijtijd had ik 3u44, tijd onderweg 3u50. Tweede plek wordt het doel, eerste plaats zal nog heel lang blijven staan op de tabellen peins ik.

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #159 Gepost op: 17 juni 2015 - 20:52 »
Vrijdag de 86 nog eens rijden. Weeral effe geleden.
Nog nieuwtjes onder de zon betreffende het parcours?