Auteur Topic: Solo's Ride ( gps chrono)  (gelezen 57050 keer)

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
Solo's Ride ( gps chrono)
« Reactie #20 Gepost op: 5 augustus 2007 - 16:07 »
We moeten misschien eens gaan klappen met garmin, en/ of een distributiebedrijf als de AS adventure of zo ;)
Een testmodelleke :angel:

Laat maar weten als iemand een gps "testmodelleke" nodig heeft voor deze rit - als onze gps'sen (Garmin Geko's) niet in gebruik zijn op één van onze raids in Spanje of elders stel ik ze met plezier ter beschikking voor de gekken :shocked: die Solo's Ride willen proberen. Met de track er al in, als Solo zijn ok geeft tenminste. En ik ze in goeie/propere toestand terugkrijg...

Als zo'n tochten succes hebben wil ik daar ook met plezier een vervolg aan helpen breien in de Ardennen: ik heb in lang vervlogen tijden als voorbereidingsweekends op de CTC een hele hoop roadbooks gemaakt, telkens een weekend, telkens op een andere plek in de Ardennen, telkens in totaal een dikke honderd km, telkens een pak hoogtemeters, telkens technische stukken en nooit bewust gebruik makend van bestaande (bepijlde) routes - het fijnere en ruigere werk, de Ardennen zijn groot en mooi :grin:

Die ouwe roadbooks op gps gaan zetten zou leuke "nostalgie" zijn en als je zo'n twee etappes op één dag rijdt heb je ipv een grote lus een enorme en héél stevige "8".

Geen probleem ivm de track van Solo's Ride , hij is voor iedereen vrij beschikbaar. Ik kan hem doorsturen als je wil.
Voor mensen die geen gps hebben is dit wel een heel mooi aanbod!
« Laatst bewerkt op: 9 december 2009 - 11:35 door Solo »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re: Solo's Ride ( gps chrono)
« Reactie #21 Gepost op: 4 oktober 2007 - 21:41 »
Zaterdag eens het volledige ritje doen.  Ben eens benieuwd of deze kater te gezelen valt.

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #22 Gepost op: 22 oktober 2007 - 21:06 »
Ik heb nog een beetje gesleuteld aan het idee, 2 kortere afstanden toegevoegd en er dan ook een site van gemaakt

http://www.solosride.be/

Qube

• 4Bikers Member
    • teamNomaDesk.com
« Reactie #23 Gepost op: 22 oktober 2007 - 21:27 »
Goed bezig solo, een leuk en origneel initiatief!

Mischien eens een overzichtkaartje plaatsen van de verschillende tochten met wat foto's?

Nimbus

• Sébastien
  • 4Bikers Member
« Reactie #24 Gepost op: 6 april 2008 - 21:34 »
Zaterdag de 55 km geprobeerd. Een pracht van een parcours :045: :045: :045:
Gestart aan den Ninglinspo, maar door het barslechte weer hebben wij "maar" 28 km van het parcours gedaan. :oops:
Maar, wij komen zeker terug

Schitterend initiatief  :D

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #25 Gepost op: 6 april 2008 - 21:48 »
Zaterdag de 55 km geprobeerd. Een pracht van een parcours :045: :045: :045:
Gestart aan den Ninglinspo, maar door het barslechte weer hebben wij "maar" 28 km van het parcours gedaan. :oops:
Maar, wij komen zeker terug

Schitterend initiatief  :D
Offtopic:
Vraagje: hoe lag de omgeving erbij (voor de TT volgende week daar in de buurt)?

Nimbus

• Sébastien
  • 4Bikers Member
« Reactie #26 Gepost op: 7 april 2008 - 09:45 »
Ondanks de regen en de gietende water waren de meeste wegen die ik herkende van de TT van Deigné van verleden jaar toch nog goed berijdbaar (dankzij de steenachtige ondergrond).

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #27 Gepost op: 9 mei 2008 - 11:09 »
Voor de mensen die een poging wil wagen ,de omstandigheden zijn  optimaal de volgende dagen ;)
Op maandag kan je wel in de drukte van de Ardennes Trophy  terechtkomen

Grtz

Solo

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #28 Gepost op: 1 september 2008 - 14:41 »
Zondag 31 augustus met 5 man gestart voor de “afgezwakte” Solo’s Ride : de 85 km
9u42 (!) onderweg geweest voor 89,9 km en 2560 hms. De afstand is wat langer (klein beetje fout gereden + een 700 meter extra door terugkeer naar een platte band in een afdaling + de Rosier langs de weg gedaan, omwille van een serieuze valpartij van Johan in de laatste afdaling)
Voor onze tocht zijn we vertrokken onderaan de skipiste van Spa, langs de weg van Spa-Géronstère naar Creppe : rustige vertrekplaats en relatief rustige aanloop tot een paar kilometer vóór Remouchamps.

Wat hebben we er zoal van onthouden :
- als je om 8u30 start en om 16 uur in Genk op je werk moet zijn, dan is dit fout inschat : vanaf de grote baan Stoumont – La Gleize exit dus Jeffrey en Michel.
- niet lang na de start de Indiaanse tatoeages tussen het prikkeldraad- en doornen-paadje bij het binnenrijden van Creppe
- het smalle paadje dat naar Becco klimt : in prehistorische tijden reed ik hier naar boven – erosie heeft daar nu anders over beslist
- de loodzware klim na de steengroeve van Sècheval
- “mijn” afdaling door de Gergova-vallei, waar ik een tiental jaren geleden mijn bakkes heb opengevallen, met een gratis bezoek aan de kliniek van Verviers als kers op de taart
- de st-afdaling juist na de officiële start in Remouchamps : gevaarlijk, zeker als het nat ligt. Het pad ligt fout afgeschuind + wortels en keien, en na heel wat boomzoenen werd dit geschrapt uit de TT van Deigné
- de klim naar de Porallée : mijn zwart beest (ooit 2 keer gestorven tijdens Raid des Chantoirs)
- de Porallée zelf : eindeloos gedokker over wortels en keien en door beekjes : njam-njam, maar niet voor mijn maatjes
- tijdens het relaxt rijden over het tweede gedeelte van de Porallée naar Vert Buisson : bangelijk zitten mijmeren over de extra lus van de 108 km van Solo : ne keer of 5 na elkaar op en af de Amblève-vallei in = gene zever
- de zeer steile afdaling over de losse-keien-weg naar Targnon : geen foute manoeuvres of de gevolgen niet te overzien
- de eindeloos lange klim van Targnon naar Stoumont  en verder naar de Vecquée : van 210 naar 560 meter, jaja 350 meter hoogteverschil in onze Belzjiekske : eerst bruut tot Stoumont, dan langzaam maar zeker naar onze grootste hoogte (later nog eens boven de Rosier)
- de magnifieke vergezichten in dit gedeelte van de Amblève-vallei
- de 2 frisse pinten in Blankenberge-aan-de-waterval : wat een ellendige drukte op deze laatste mooie zomerzondag, maar de drang naar dat lekkers was te groot, en verder kwamen we niks meer tegen
- de ellendige asfaltklim na Coo
- jammer dat de mini-mode out is, als je onder de stoeltjeslift op Coo kijkt
- de klim naar Borgoumont, maar vooral het paadje dat daarna komt – moeten afstappen. Lag het aan de 75 à 80 km of gaat het echt niet ?
- de afdaling na Cour : zeer slechte herinneringen >> val Johan. Als je aan de holle pad komt, heb ik het eerste stuk langs het paadje in het bos er juist boven genomen. Halfweg moet je noodgedwongen terug de holle weg in, en daar is het echt gevaarlijk : natte gladde groene leisteen. Als eerste moest ik zelf al een schietgebed prevelen om overeind te blijven – remmen haalde niet veel uit. Voor Johan fataal : goed gekneusd in de schouderstreek en redelijk groggy een tijd blijven zitten. Arm bewegen ging bijna niet, en dan maar zijn fiets naar de baan in Moulin de Ruy gerepatrieerd. Een goed half uur na de val zijn arm op zijn stuur gelegd, en langs de weg naar boven ging het. @Stef : misschien een extra WP met verwittiging ? Spijtig einde van zulke mooie dag, maar ik heb er vertrouwen in dat alles vrij snel terug in orde komt.

Conclusie : dikke proficiat Stef. Dit is er eentje om in te kaderen. Voor de Ardennen-liefhebbers is dit een must. Als je enkel TT’s in de Ardennen van 40 à 45 km doet >> nog even pollekes afhouden, ook van Solo’s 55 km, want die is zéér bruut.
Onze gemiddelde rijsnelheid lag tussen 13,5 en 13,8 km/u op de tellerkes, 12,8 op mijn gps (als mijn fiets stilligt “beweegt” de gps nog altijd), maar ’t was dan ook een sightseeing-tochtje, wel één van het wrede soort.
Ik ga hem volgend jaar zeker opnieuw doen, en dan als de conditie op peil is : op naar de 108.
Nogmaals bravo voor het mooie initiatief.

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #29 Gepost op: 1 september 2008 - 19:55 »

Merci voor de complimenten, ik ben de site aan het bijwerken en ga alvast het waypoint toevoegen van de afdaling na Cour. In de begeleidende info geef ik al aan dat het daar oppassen geblazen is maar een waypoint is misschien beter , dat zie je op je schermpje
Ik kan niet genoeg benadrukken dat het inderdaad mooi en zwaar is maar dat enige voorzichtigheid toch aan te raden is over gans het parcours, zeker als je de rit voor de eerste maal doet.
De toestand van Johan is toch niet te erg hoop ik?

Solo

lowie

• Lowie Mariën
  • 4Bikers Member
    • www.mtb-wezel.be
« Reactie #30 Gepost op: 1 september 2008 - 22:28 »
Ik lees nu dat je het inderdaad in je inleiding had aangekondigd. 't Zou niks veranderd hebben, want ik kende het paadje en had al verwittigd, en toch was het nog akelig glibberig.
Aan gebrek aan ervaring ligt het ook zeker niet : ook Johan is al meer dan 10 jaar een ervaren Ardennen-rot.
Ergste van al, deze namiddag een pijnlijk telefoontje gekregen : toch een sleutelbeenbreuk. En volgende week zaterdag zouden we samen in de Alpen een 6-daagse trektocht, gevolgd door 3 dagtochten gaan maken. Voor Johan : over en out.
Gewoon pure pech. Er lag dan nog welgeteld 1 vette koeiestront op die pad (uitgebroken koe ?) en daarin kwam hij dan tot stilstand, wat hem, ondanks alle ellende, nog de gevleugelde conclusie ontlokte : "Shit happens"

zork

• Pieter Geens
  • 4Bikers Member
    • www.traptisten.be
« Reactie #31 Gepost op: 2 september 2008 - 21:34 »
Ergste van al, deze namiddag een pijnlijk telefoontje gekregen : toch een sleutelbeenbreuk. En volgende week zaterdag zouden we samen in de Alpen een 6-daagse trektocht, gevolgd door 3 dagtochten gaan maken. Voor Johan : over en out.
Ik dacht het wel toen ik het verhaal aan het lezen was, de symtomen die jullie beschreven leken verdacht veel op mijn shouderbladbreuk, nu 2 maand geleden, maar ik wou jullie hoop niet bederven.  :(

Gewoon pure pech. Er lag dan nog welgeteld 1 vette koeiestront op die pad (uitgebroken koe ?) en daarin kwam hij dan tot stilstand, wat hem, ondanks alle ellende, nog de gevleugelde conclusie ontlokte : "Shit happens"
Johan's opmerkingen blijven hilarish!  :D
Ik wens hem een goed herstel en een kinestiste met dikke ( * )( * ) )

Modderslikken en mestboeffen can be real fun!

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #32 Gepost op: 19 september 2008 - 17:50 »
Vernieuwde site online met nieuwe ritten , verslagen en de eerste resultaten

Voor Solo's Ride is één van de laatste weekends voor het jachtseizoen en de omstandigheden zijn ideaal!

Solo & Magura
« Laatst bewerkt op: 19 september 2008 - 17:58 door Solo »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #33 Gepost op: 19 september 2008 - 18:28 »
Vernieuwde site online met nieuwe ritten , verslagen en de eerste resultaten

Voor Solo's Ride is één van de laatste weekends voor het jachtseizoen en de omstandigheden zijn ideaal!

Solo & Magura

Is genoteerd --> dit WE nog eens een poging wagen.

By the way: vernieuwde site met 1.700 km van onze capriolen online  :cool: (en er wordt nog gewerkt aan meer ...).

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #34 Gepost op: 25 september 2008 - 22:09 »
New time to beat: 8h20 voor de 108 km :011:.

Het heeft me moed, zweet en bananen gekost, en dat voel je de dag nadien op een chronoke van + 2.000 hm.
Enfin, alle gekheid op een stokje.  Vergeet de AT's, Malmédy's en ander geschut, DIT is de rit die er met kop en schouders bovenuit steekt.  Prachtige natuur, technisch parcours, zwaar.  Alles wat je maar kan wensen is op alle afstanden van deze tocht te vinden.

Verslagje komt later, hier al een hoogteprofiel.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2008 - 20:46 door Magura »

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re:Solo's Ride ( gps chrono)
« Reactie #35 Gepost op: 6 juli 2009 - 19:29 »
Bon, zaterdag nog eens de full-monty gedaan met als doel een laatste ultieme training, vooral dan op de stapstukjes en op het niet-stoppen-op-lange-ritten.

En blijkbaar was die dag de solosride precies wel populair  :D, het prima weer en de droge ondergrond zorgden dan ook voor een leuke bikedag.

De eerste 5 uur bolden voor geen meter.  De laatste 5 uur gingen dan weer vanzelf.  Wellicht omdat het eerste deel van de 108 km vertrekkende vanuit Remouchamps gewoon idioot zwaar is.  Om even te vergelijken: op een tijdsduur dat ik de RDHF 117 km in Malmédy finish heb ik nu in even goede conditie een 65-tal km gereden; voor de Ardennes Trophy Theux 87 km geeft dit op eenzelfde tijdsduur solosride 39 km.  Redelijk demotiverend om zien dat je gemiddelde na 4,5 uur een schamele 9,5 km/h is.  Na Stoumont sloeg de motor echter aan en ging het allemaal vlotter.

In feite is alles hier al eens geschreven.  Maar dit is dus het mooiste wat je in België en ver daarbuiten kan rijden.  Bangelijk knappe uitzichten, eindeloze bossen, lange klimmen (in het eerste deel enkele langer dan een half uur zonder te stoppen, en kijk ook eens naar de hoogteverschillen hieronder), technische afdalingen (met minder dan poep op de achterband gaat het de afdaling voor de Chefna mis), speedthrills (ik denk aan de Alpenafdaling naar Targnon) en de lange onbevolkte gebieden.

Zoals reeds aangehaald: zorg wel voor voldoende mond- en vooral drankvoorraad.  Zeker de start van Remouchamps tot het eerste potentieel bevoorraadpunt voor de 108 km in Stoumont is ver (Ninglinspo niet meegerekend, want die is helemaal in het begin): reken op 4,5 - 5 uur dat je "niks" tegenkomt op het moeilijkste stuk traject.
Daarom dat ik op een warme dag als gisteren 6 liter water + 1 chocomelkske bijhad.  Wat verbazend vlug leeg was gesloeberd ... .
Een tip voor wie niet op het terras in Coo wil zitten: tussen het basin en de café's is links een kerkhof.  Aan de binnenmuur is een kraantje met drinkbaar water.

En overloop zeker nog eens de tips van Lowie.  En zie in bijlage het waypoint met de gevaarlijke afdaling.  Op dat punt kan je ofwel rechtdoor de holle weg in, ofwel op de rechterflank blijven (aanbevolen).  Wat verderop MOET je in de holle weg.  Zorg dat daar je snelheid laag is, want op de gladde leisteen kan je omzeggens niet remmen ...

Een tip voor wie een poging wil doen: het lag er dit WE omzeggens "perfect" bij, zelfs Fagne Malchamps aan de Rosier/Vecquée lag er "droog" bij.  Maar hou er ook rekening mee dat dit niet alleen de ultieme test is voor de biker, maar ook voor de bike.
Zelf had ik de pech in de supersnelle afdaling van de Chefna over de rode grindweg op een kei of in een goot ben geknald.  Resultaat -> snakebite met tubelessbanden, achtervelg zo hard naar de zak dat 'm niet meer door de achterbrug kwam.  Dan moet je redelijk zotte dingen doen om tegen 55 km/h met een blokkerend wiel tot stilstand te komen.  Enfin, op zo'n momenten prijs je jezelf gelukkig dat je steeds die veel te zware multitool meehebt en het wiel terug "ietwat deftig" kan centeren.  Uiteraard nadien terug platgevallen en zodoende toch een uurtje AAN m'n fiets aan het werken geweest, ipv OP m'n fiets te werken.
Maar over de conditie mag ik niet klagen.  De rit in 9h25 afgewerkt, en buiten de reparatiestops nergens stilgestaan of gestopt (een 5-tal minuutjes niet te nagesproken om water bij te vullen) en nergens een dipje gehad.
Missie geslaagd.

« Laatst bewerkt op: 6 juli 2009 - 19:50 door Magura »

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #36 Gepost op: 18 juli 2009 - 09:10 »
Een paar mooie verhalen en veel foto's vind je op deze  Duitse en Nederlandse sites ( met onderaan een mooi filmke)
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2009 - 09:39 door Solo »

Dieter S

• 4Bikers Member
« Reactie #37 Gepost op: 5 augustus 2009 - 17:30 »
Vorig weekend voor de 3de maal begonnen aan deze rit nadat de eerste 2 pogingen (toen op de 55km) telkens afgebroken werden door materiaalpech. Oorspronkelijk vertrokken voor de 85km maar met wel de toevoeging van de Ninglinspo en Chefna om daar boven op de top de doorsteek te maken naar het originele traject. Echter pas om 13h vertrokken en 2h30 later stond ik nog maar boven op La Vecquée met 30km op de teller en nog een dikke 60km te gaan. Mmm, eff in het gras gezet met de GPS en een verbindingsstuk ingelast naar La Reid om daar het finale stuk terug op te pikken. Dus de volledige rit nog steeds niet gedaan en de volgende keer toch maar gewoon de 85km volgen en niet aan de verleiding toegeven om de schitterende valleien van de Ninglinspo en de Chefna erbij te nemen.
Man,man, die eerste 20km (vd 55/108 rit) wat een streling voor het oog maar wat een marteling voor de benen. Geschift zwaar gewoon!

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #38 Gepost op: 5 augustus 2009 - 19:35 »
Vorig weekend voor de 3de maal begonnen aan deze rit nadat de eerste 2 pogingen (toen op de 55km) telkens afgebroken werden door materiaalpech. Oorspronkelijk vertrokken voor de 85km maar met wel de toevoeging van de Ninglinspo en Chefna om daar boven op de top de doorsteek te maken naar het originele traject. Echter pas om 13h vertrokken en 2h30 later stond ik nog maar boven op La Vecquée met 30km op de teller en nog een dikke 60km te gaan. Mmm, eff in het gras gezet met de GPS en een verbindingsstuk ingelast naar La Reid om daar het finale stuk terug op te pikken. Dus de volledige rit nog steeds niet gedaan en de volgende keer toch maar gewoon de 85km volgen en niet aan de verleiding toegeven om de schitterende valleien van de Ninglinspo en de Chefna erbij te nemen.
Man,man, die eerste 20km (vd 55/108 rit) wat een streling voor het oog maar wat een marteling voor de benen. Geschift zwaar gewoon!

Allé vooruit , tof dat je er voor blijft gaan . De mooiste periode van het jaar om de ritten te doen komt er aan dus zeker nog eens proberen.
Ik heb de vorige weken de 55 kms en de 85 kms gedaan  en overweeg een lichte aanpassing van alle tracks .  De eerste klim aan de overzijde van de Ambléve ( 55/ 108 track ) zou wegvallen omdat zowel de klim maar vooral de afdaling erna zo slecht liggen dat er geen plezier meer aan is.
Voor de 55 zou er dan in de laatste kms een nieuwe klim komen en voor de 108 zou er na Coo een nieuwe  klim komen zodat  de afstanden en hoogte meters gelijk blijven.
Het stapstuk van de 108 zou ook aangepast worden en daar een berijdbaar traject volgen.
 Het gevaarlijk stukje afdaling in  nabij Cour ( 85/108), waar al zware valpartijen gebeurd zijn, zou ik verwijderen en vervangen door een afdaling die parallel loopt.
Voordat ik alles aanpas doe ik nog een laatste verkenning

jls

• Jurgen
  • 4Bikers Member
« Reactie #39 Gepost op: 9 augustus 2009 - 20:47 »
ik waag woensdag mijn kans op de 85km.  die gevaarlijke afdaling nabij Cour die je eruit denkt te halen, dat is in je gdb waypoint 3?

bwah, pijn, wat is da? Da's gewoon fijn met een p hé