Auteur Topic: Solo's Ride ( gps chrono)  (gelezen 57061 keer)

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
Re:Solo's Ride ( gps chrono)
« Reactie #80 Gepost op: 16 september 2010 - 21:19 »
Jachtkalender najaar 2010 voor de bossen die solosride aandoet.

Helaas is van begin oktober tot eind december meestal wel ergens op het traject jacht ... goed de kalender bekijken indien je alsnog wil rijden !

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #81 Gepost op: 21 april 2011 - 12:40 »
bij leven en welzijn ga ik mij zaterdag ook eens aan de 85 k wagen. Het kan niet anders dan dat het er perfect bij ligt...

Gober

• 4Bikers Member
« Reactie #82 Gepost op: 24 juli 2011 - 20:09 »
We gaan donderdag met 2 man de 85k eens proberen. Hopelijk valt het wat mee met de regen van afgelopen weken. Ik ben eens benieuwd.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #83 Gepost op: 24 juli 2011 - 21:44 »
Ik zit hier al van half juni op een geschikt moment te wachten .
Dat kloteweer hangt echt mijn voeten uit .
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .

Gober

• 4Bikers Member
« Reactie #84 Gepost op: 30 juli 2011 - 12:48 »
Donderdagmorgen vertrokken, mooie tocht maar door de vele regen lagen sommige stukken nogal nat maar toch vrij goed bereidbaar. We waren juist halfweg toen ze hierboven de sluizen nog eens openzetten. We hebben daar ongeveer een kwartier geschuild maar er was weinig beterschap te zien. Dan maar doorgezet maar na een afdaling in de gutsende regen en slechte zichtbaarheid op het gpsschermpje wijselijk besloten om via de weg terug naar de auto te rijden.
Na een dik uur in de regen te hebben gereden aangekomen aan de auto. Fietsen opgeladen, droge kleren aan op weg naar huis waar zowaar de zon scheen die we van de hele dag nog niet gezien hadden. Als het lukt proberen we volgende week nog eens opnieuw.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #85 Gepost op: 23 augustus 2011 - 22:11 »
Afgelopen weekend de tijd op de 108K met 11 minuten scherper gesteld, target staat nu op 08h09.

Schitterend weer: (te) warm en een staalblauwe hemel, waardoor de weidse uitzichten nog beter tot hun recht komen.  Maar om eerlijk te zijn lag de omgeving er redelijk verzopen bij; groot verschil met regio La Roche waar het duidelijk minder had geregend afgelopen week.
M.a.w.: 't mag nog eens een periode droger worden  ;).

En nog wat solosride nieuws:

Jolanda van der Linden is de eerste dame die de volledige 85K uitrijdt, uiteraard goed voor een eerste plaats bij de vrouwen in net geen 10 uur.
Ze heeft de solosride-smaak goed te pakken, want eerder dit jaar verbeterde ze op de 55K de besttijd voor de dames ook al met bijna een half uur.  Proficiat !

Berre

• 4Bikers Member
« Reactie #86 Gepost op: 24 augustus 2011 - 08:37 »
mooi!

ik kan het mij voorstellen hoe het parcours er bij ligt.
begin juni solo's 85 gebold. amper een streepje slijk gezien toen.

Steven

• 4Bikers Member
« Reactie #87 Gepost op: 24 augustus 2011 - 18:01 »
wij hebben afgelopen zondag een stuk gereden van de 55, gestart aan de viaduct,maar zijn niet voorbij het terras geraakt aan de ninglinspoo  :p
Gestart in de regen, na een uur of 2 reden we in de zon.
Het alternatief stukje (noncevaux) was afdalen in een waterval bijwijlen.
Soit, een goeie 3u gefietst en dan genoten van het zonnetje op terras.
Met de rigid ht gereden... deed deugd aan de armkes. Was wel 29" en zelfs met een versleten geax aka nergens moeten afstappen op de stenige beklimmingen. Juist het begin van de startklim van de alternatieve lus (op nat gras en enkele gladde keien) doorgeslipt.

GPSmaps60 heeft er de geest gegeven. Glas bleek niet waterdicht. Allicht garantie.

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #88 Gepost op: 4 september 2011 - 21:41 »
Jachtkalender herfst/winter 2011 voor de ruime omgeving van Aywaille/Remouchamps.

Zoals (helaas !) gebruikelijk, is het vanaf oktober weer quasi onmogelijk om het volledige parcours af te leggen zonder te moeten omrijden voor jacht ...  :(.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #89 Gepost op: 19 september 2011 - 18:26 »
Voilà , solo's ride 55km efkes aan mijn palmares toegevoegd .

't Was een plotse ingeving om vandaag te gaan .
Schoon weertje en ze voorspelde de hele dag droog ........dus .

Alles verlopen zoals gehoopt en gewenst , enkel de ondergrond .
Manman , wat was me dat allemaal .
Ik had niet voor het alternatief gekozen , en dat stuk viel dus eigenlijk goed mee .
3 keer mijne vélo door de bomen moeten wringen en 4 keer gewoon een liftje geven .
Daar kan ik mee leven , maar vanaf Naze , bois de la Picherotte is het parcours meer verzopen en een gespetter dan iets anders .
Dat gestoemp maakte het nog eens extra zwaar .

Misschien heeft het er de afgelopen dagen veel geregend ? Zoniet , dan is er daar vanaf nu niet zoveel vreugde meer aan te beleven .

Had echter voorgenomen om zaterdag de 80km te gaan biken , maar als dat parcours er ook zo bij ligt twijfel ik toch .
Iemand enig idee hoe dat er voor de moment bij ligt ?

In alle geval ik heb er mij wel zeer goed geamuseerd .

Steven

• 4Bikers Member
« Reactie #90 Gepost op: 20 september 2011 - 08:24 »
filmke van een deel van de 55, eind augustus 2011
http://vimeo.com/29113455

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #91 Gepost op: 24 september 2011 - 19:02 »
En hopla , de 85km is ook weer een feit .
Maanden , nee jaren heeft dat geduurd en nooit vond ik een geschikte datum .
Ofwel dit ofwel dat .............. :cry: .

Nu 2 solo's in 5 dagen .

Ook twee keer héél andere omstandigheden .
Daar waar het maandag nog een gespetter en geschuif van jewelste was , zo droog ( op veel plaatsen , buiten gekende ) was het nu .
Alles bijna perfect gelopen zoals ik wilde .

De 55km wordt voor mijn part minder zwaar naar het einde , maar bij de 85km is dit net omgekeerd .
De laatste 2 klimmen werden maandag buiten wat wegschuivers op de gladde stenen vlot genomen .
Vandaag , compleet pertotale  :$ . Kreeg daar de laatste 5km geen klop van de hamer , maar een mokerslag van jewelste .
'k Was blij dat ik tevoet nog vooruit geraakte .

In alle geval , dit is mijn laatste Ardennenstuiptrekking geweest voor dit jaar en het was er eentje waar ge met een gerust gevoel mee kunt afsluiten .

Volgend jaar het langere werk  ;) .

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #92 Gepost op: 25 september 2011 - 20:43 »
filmke van een deel van de 55, eind augustus 2011
http://vimeo.com/29113455

Leuk filmke, goede impressie dat er in België wel degelijk op deftig terrein kan "getraind" worden en dat we niet steeds ver weg moeten rijden (als het weer toch deftig is tenminste ...).

De question jambon blijft wel of die vogel nu echt bijna de héle tijd heeft meegevlogen  ;).

... <snip> ...
De 55km wordt voor mijn part minder zwaar naar het einde , maar bij de 85km is dit net omgekeerd .
De laatste 2 klimmen werden maandag buiten wat wegschuivers op de gladde stenen vlot genomen .
Vandaag , compleet pertotale  :$ . Kreeg daar de laatste 5km geen klop van de hamer , maar een mokerslag van jewelste .

Wacht maar tot ge de 108 km doet ... zelfde eindklimmen, én een steviger begin (voor mij buiten Project 5 de enigste Belgische rit waarbij het gemiddelde pas na 60 km boven de 10 à 11 km/h komt).

Volgend jaar het langere werk.

Instemmend geknik  ;).
Enfin, nu toch ook al een dikke proficiat met je tijd  :045:.
Resultatenpagina op onze site wordt ASAP aangepast.

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #93 Gepost op: 27 september 2011 - 17:02 »

... <snip> ...

Wacht maar tot ge de 108 km doet ... zelfde eindklimmen, én een steviger begin (voor mij buiten Project 5 de enigste Belgische rit waarbij het gemiddelde pas na 60 km boven de 10 à 11 km/h komt).

Merci , gij kunt ne mens motiveren  :034:

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #94 Gepost op: 28 september 2011 - 19:49 »
betreft solo's ride 55km : heeft deze last van jachtgebieden?

zou eventueel in het weekend wel eens een poging durven ondernemen.

best de alternatieve track nemen? of de originele?

beste startplaats?

tnx

Magura

• Elias Van Hoeydonck
  • 4Bikers Member
  • www.solosride.be
    • solosride.be
« Reactie #95 Gepost op: 28 september 2011 - 20:36 »
betreft solo's ride 55km : heeft deze last van jachtgebieden?
Een blik op de kalender (zie hierboven) zegt voor dit WE van NIET ... voor zover er geen toevoegingen of wijzigingen zijn.

zou eventueel in het weekend wel eens een poging durven ondernemen.
Na zo'n lange droge periode lijkt me dit een ideaal moment in de Indian Summer.

best de alternatieve track nemen? of de originele?
Rekening houdende met de commentaar van Luc, zijn er al een heleboel bomen opgeruimd (toen ik er ter controle was in het voorjaar, was er écht geen doorkomen aan).
Met een keer of 3 de fiets tussen de bomen steken en een 4-tal keer fiets over de bomen heffen kan je erdoor.  Je krijgt hiervoor een mooie singletrack in de plaats.
Het alternatief is echter ook niet slecht.  Volledig berijdbaar, met een half klimmetje (bovenaan mooi uitzicht) en een leuke afdaling mét rotstapijtje ter compenatie.
Beiden zijn dus aan elkaar gewaagd; gewoon keuze maken of je wil afstappen of niet.

beste startplaats?
Remouchamps is zowiso het dichtstbij.  Parking bij het inrijden van het dorpje na het rond punt, vlak voor de brug over de Amblève aan de linkerzijde.
N50 28.779 E5 42.585

Andere plaatsen zijn uiteraard ook mogelijk, doch verder van het parcours verwijderd en/of verder van de autostrade.
(zwambed Aywaille, Ninglinspo (!), Spa, Vert-Buisson, Maquisard/Hautregard, ...)

tnx
Veel plezier ermee !

Supernaut

• Luc Jennen
  • 4Bikers Member
    • super
« Reactie #96 Gepost op: 29 september 2011 - 08:24 »
beste startplaats?

Ik heb de wagen , het simpelste gewoon onder de brug van de snelweg in Remouchamps gezet .

Ge staat meteen aan het vertrek en dat is dan ook het enige grote voordeel .
Waarom ? Dat zult ge de eerste 500m wel merken .

Wil je een douchemogelijkheid zul je wat verder moeten uitwijken .
Maar ik heb me daar 2 keer gewassen met een bidonneke warm water , en dat lukt ook .

't Is wel echt de moment nu .
Ben gisteren met het vrouwke nog aan de Ninglispo gaan wandelen ( 22.5km  :$ ) , en dat ligt er daar nu ronduit perfect bij .

Véél plezier Wim  ;)

Solo

• Stef Reynaerts
  • 4Bikers Member
    • Solo's Ride
« Reactie #97 Gepost op: 29 september 2011 - 08:38 »
 Wim,

Qua start/parking is het zwembad van Aywaille ook goed. Rustig, veel plaats, meer keuze aan terraskes achteraf maar vooral een vlakke aanloopstrook langs de Amblève naar de start van een paar kms wat wel goed is aangezien de start stevig is.
N 50 28.576  O 5 40.610  zijn de coördinaten van de parking aan het zwembad , moest je een trackske willen voor het stuk naar de start laat je maar iets weten.

En zoals Luc al meermaals schreef , het is werkelijk de moment om daar gaan te rijden !

Stef

jls

• Jurgen
  • 4Bikers Member
« Reactie #98 Gepost op: 29 september 2011 - 08:55 »
Ge staat meteen aan het vertrek en dat is dan ook het enige grote voordeel .
Waarom ? Dat zult ge de eerste 500m wel merken .

:D
bwah, pijn, wat is da? Da's gewoon fijn met een p hé

LuckyIron

• Wim Hermans
  • Modderhater
  • 4Bikers Member
    • Wim Hermans
« Reactie #99 Gepost op: 1 oktober 2011 - 20:07 »
aaaaaaaah, wat een heerlijk dagje in en rond Remouchamps. Eindelijk is het er dus van gekomen: Solosride 55km op ons palmares.

Met 4 vertrokken voor een rustig tochtje : genieten was de boodschap. Prachtig weer gehad!

http://connect.garmin.com/activity/118348072

Wij zijn vertrokken aan het CCR (Rue de Spa 179) : http://www.ccr.nl
Uitgebaat door zeer vriendelijke Nederlanders. Parking voor de deur.
Nadien gratis mogen douchen en zelfs handdoeken mogen gebruiken. Uiteraard gebruik gemaakt van het terrasje daar (Leffe aan 1,5€ !! )
Er is ook een afspuitstand ter beschikking.

Het einde van de route loopt hier vlakbij. We zijn dus mogen vertrekken met een afdaling. Vanin Remouchamps begint dan het echte werk.
We hadden misschien toch beter de alternatieve track gevolgd vanuit Nonceveux. Het padje langs de Amblève ligt nog steeds vol bomen, af en toe wat kruipwerk dus.
Voor de rest was het dus genieten! Bedankt Stef en Elias !

:cool:
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2011 - 20:09 door LuckyIron »